Fuck påske.

Det er jo tradisjon å dra på hytta i påska. Jeg har gjort det i alle år og vil selvfølgelig ikke skuffe besteforeldra mine, i tillegg til at vi er invitert til å dra på hytta til besteforeldrene til Andreas. Alle elsker jo påska, men jeg? Jeg har lyst å være hjemme og prøve å komme meg inn i kostholdsplanen. Jeg har lyst å trene, og slappe av hjemme uten maset om at “Jeg spiser for lite” eller må slappe av “fordi det er påske”.

Hva faen har det å spise sjokolade og dødsaltet sau med at jesus ble hengt på korset å gjøre uansett!? Jeg må ha gått glipp den delen av bibelen da alle sammen feiret at jesus døde med marsipan og egg-jakt i gamle jerusalem. Var det i det heletatt kaniner der? Hvis det var det har jeg sterke tvil om at de var to meter høye og hoppet rundt med godterifylte papp-egg.

Påska brukte å være interessant de årene da bursdagen min falt midt i helligdagene. I tillegg til at vi fikk fri fra skolen så brukte besteforeldrene mine å skyte opp raketter om kvelden, både på bursdagen min og påskeaften. Jeg fikk gelè, middag av eget valg og presanger. Av og til ville jeg få sitte på snøskuter også. Men nå er både pinneraketter og snøskutere blitt forbudt, påska er langt unna bursdagen min og snøen er borte – sammen med mine håp og drømmer.

Jeg vet hva som kommer til å skje hvis jeg kommer på hytta med en bærepose med “slankemat”. Jeg vil få kjeft fordi det er usunt å spise sunt. Hvis jeg takker nei til godteri og brus er jeg uhøffelig, og gud forby at jeg skulle finne på å trene mens jeg er der. Det er uansett ikke særlig delikat å trene på ei hytte uten dusj eller vann i springen. Når jeg tenker meg om så hadde jeg sikkert ikke klart meg så godt i militæret likevel, når jeg ikke liker tanken av ei helg på hytta uten dusj.

Uansett, det eneste jeg vil akkurat nå er å få til det jævla fuckings kostholdet uten alle de dårlige innflytelsene og unnskyldningene til hvorfor jeg bare måååå unne meg noe godt. Jeg har for svak karakter til å si ‘nei’ om jeg blir tilbudt noe godt, og da synes jeg det er enklere å ta avstand fra dårlige innflytelser. Selv om det er familie. Jævla drittpåske.  

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg