Idag skjer det!

Idag kommer kostholdsplanen! Jeg gleder meg virkelig! Etter Andreas kom hjem har det sklidd litt ut, med is på fredag, snacks på lørdag, fast food søndag og boller i går. Det er riktig nok det jeg normalt spiser på én cheat day fordelt på 4 dager, men det er jo likevel ikke bra for kroppen. Jeg ligger stabilt på samme vekten, men har ikke gått ned mer som er nettop grunnen til at jeg er så glad det nye kostholdet kommer nå!

Planen jeg har fulgt disse siste 3 ukene er jo laget for meg for 2 år siden. Da var jeg tyngre og hadde en mer aktiv jobb, så jeg tror ikke jeg kommer mer ned i vekt med den planen (jeg stagnerte tross alt etter 2 uker).

Til tross for at kostholdet har vert “så som så”  har jeg hatt mange veldig gode treninger i det siste!

Jeg knuste jo gamle 3K rekorden min.

Gruset den gamle personlige rekorden på back squat med egentlig 40kg. Som jeg har skrevet har jeg brukt å kjøre front og back squat med bare stangen på 20kg, mens jeg klarte et par reps med 60kg på fredag.

I går hadde jeg stretching igjen, og jeg tror dette har mye med hvorfor jeg har klart 2 nye PB’s siste tiden. Når musklene er mykere tåler de mer påkjenning, og da kan jeg presse meg mer! Den ene ‘kroppsdelen’ jeg må jobbe mer med er hoftene. Det er alltid der det stoppes opp. Jeg klarer ikke den øvelsen hvor man sitter med fotblad mot hverandre og skal presse knærne ned. Det føles som hoftene holder på å falle ut av leddene, og jeg tørr ikke presse meg i denne øvelsen nettop av den grunnen. Jeg vet at det kanskje bare føles som noe galt skal skje, men hva om jeg faktisk knekker hofta ut av ledd, da blir jeg fullstendig handikappet når jeg allerede er redusert på grunn av skulder.

Jeg skal få kiropraktor til å se litt på hoftene idag slik at jeg får en forklaring på hvorfor de låser seg og føles ‘løse’.

Nå er det jobb frem til 14, kiropraktor 14:30, løping enten på mølle eller ute (kjenner litt på en forkjølelse så blir nok sikkert tredemølle) og så skal jeg ha en gruppetime rundt 18 i kveld! Selv om jeg ikke lengre får delta på timene selv så synes jeg det er kjempekjekt å ha disse timene!

Ønsker alle en fin og sprek dag videre!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg