Sove kan man gjøre i graven!

I går kveld etter jobb og litt rydding  fikset jeg endelig lerettet! Jeg bestilte 3 stoffduker med print fra Ebay som jeg måtte montere på lerett jeg selv måtte lage ved å kappe opp og stifte sammen lekter. Deretter målte jeg opp og trekte over dukene. Det var ganske heftig arbeid som tok mye lengre tid en først antatt, men etter 2.5timer hadde jeg laget rammene, trekt opp dukene og hengt opp de ferdige bildene!


Det er snakk om noen få milimeter forskjell på bildehøydene, som er irriterende å se på, men det er ikke vits å flytte spikeren for 2-3mm. Det er uansett vanskelig å få det helt rett da det er første gang jeg lager lerett fra bunn av uten hjelp, så bildene i seg selv er garantert ikke like høye.

Da jeg var ferdig med monteringen var klokka allerede kvart over ti. Så måtte jeg ha kveldsmat, henge opp en klemaskin, så ringte kjæresten, så fant jeg ut at jeg skulle gå gjennom gamle harddisken etter bilder av meg fra 2012 og avsluttet med å ise ned skuldra mens jeg las litt i boka mi. Før jeg var ferdig med alt var klokka over 12 og jeg var fremdeles fullstendig våken med hodet full av tanker. Jeg tipper jeg ikke sovnet før klokka 1 som ga meg 4 timer med søvn i natt. 4 timer med søvn før 12 timer med arbeid.

Det merkelige (som kanskje andre har opplevd også) er at jeg ikke er trøtt på morgenen etter 4t søvn. Jeg tror det er en slags grense (Før jeg sovner skikkelig kanskje) for etter 6-7 timer søvn jeg fungerer knapt som et menneske, men etter 4 timer? Jo da spretter jeg ut av senga og begynner dagen etter alarm #1 som nesten aldri skjer. Jeg legger meg aldri uten å ha et minimum av 6 alarmer klare. Jeg kunne nok deltatt i OL i slumring; og vunnet.

Jeg må likevel nevne at både den brå men lette oppvåkningen og koffeintabletten jeg tok begynner å avta, så nå kommer etterslepet av den alt for korte søvnen. Er litt svimmel, skjermbildet flyter litt rundt og hele kroppen føles veldig tung. Fryser gjør jeg også til tross for superundertøy, arbeidstrøye og fleecejakke. Er vel på grensa til å bli syk kjennes det ut som så blir treningsfri i to dager for å ikke terge opp forkjølelsen mer enn nødvendig.

Jeg er bare veldig klar for at onsdagen skal komme. Da har jeg 3 dager fri fra jobb med rydding, trening og avslapping før kjæresten kommer hjem på fredags kveld! Jeg håper bare jeg klarer å få unna alt jeg skulle gjort før han kommer hjem. En slik rep-øvelse tapper ganske mye energi, så han skal slippe å måtte komme hjem til vasking og rydding det første han gjør.

Nå er jeg faktisk så trøtt at jeg hverken husker alt jeg har skrevet eller orker å lese over innlegget.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg