Dag 5

Dag 4 ble rett og slett byttet ut med et sint innlegg om helsenorge, men for en rask “recap”
Frokost: Yoghurt og havregryn
Lunch: Egg og tunfisk
Middag: Kylling og potet
Mellom: Fruktsalat
Kveldsmat: Knekkebrød med makrell

Mesteparten av dagen ble tilbrakt på jobb, treningsfri.

Dag 5 – og for en dag det ble!
Jeg sto opp litt etter 9, spiste det vanlige til frokost og ble hentet av Frank klokka 10. Vi dro til Molde (nærliggende by av Sunndal) hvor vi shoppet, pratet og lo masse! Jeg endte opp med å kjøpe meg ei batman-pysjbukse og massevis av stæsj på Søstrene grene! De mest minneverdige av de er små klessklyper til polaroidbilder, skalpell til pappskjæring o.l, gullmaling + pensel og mini “tassel” som jeg skal feste på mitt neste bokmerke (harry potter, what else)!

Kosthold!
Idag møtte jeg første “utfordring” med matplan; Å ha medbrakt mat overalt. Endte opp på en benk utenfor cafèn “braud og bollur”, hvor jeg da spiste banan og ananas ut av en hermetikkboks. Jeg hadde heller ikke klart å få med meg gaffel så jeg åt med fingrene. Ja, jeg fikk en del rare blikk. Som ikke det var rart nok måtte jeg naturligvis få i meg noe før jeg skulle på trening klokka 16, men kom jo hjem først 15:10 så kunne ikke begynne med noe storveies. Jeg og min fantastiske hjerne bestemte oss for å varme opp et ferdigkokt egg i microen. Dårlig idè.

Eggs alà Gunnhild. Tro det eller ei, men jeg spiste faktisk eggehviten ut av microen (Hallo, dumt å begynne å flytte den over på fat). Jeg bare ‘tusset’ på litt salt og egget var ‘good to go’.

Treningen!
Deretter var det bare å kaste seg i klærne og komme seg ivei på trening. Dagens trening ble da en “WOW”, også kjent som “workout of the week” eller “Smertehellvete”. Den forandrer seg ukentlig men har mer eller mindre oppsettet som en crossfit-wod (minus OLY-løfting og roing).

Idag hadde vi 5 øvelser hvor vi skulle kjøre 30 reps hver øvelse første runde, 20 andre, 10 tredje og tilbake til 30 på fjerde for de som evt kom seg så langt. Øvelsene var slamball, battlerope burpee (1burpee, 1hopp med tauene), Hopp med samla bein tur retur salen (bare en gang), Dobbel-hand-Swing (kettlebell) og annenhver runde sit-ups og push-ups. Jeg begynte med slam ball, på grunn av at jeg skal ta det med ro kjørte jeg 5kg uten å kaste ballen i gulvet, så egentlig en slags Thruster. Istedenfor Battlerope burpee kjørte jeg half-burpee og droppet pushups helt til fordel for sit-ups (Kjørte v-up alle rundene). På DHS kjørte jeg 10kg for å være sikker alle rundene også. Det var fantastisk! Selv om jeg kjørte veldig lette vekter er jeg fornøyd med at jeg PÅ SEKUNDET klarte 4 runder. Det vil si 4 runder med hopping (55-65 hopp sånn ca), 90 thruster, 90 sit-up, 90 half burpee og 90 DHS på 25min!

Dette var sinnsykt intenst med tanke på at jeg har vert så redusert i det siste, i tillegg til at mesteparten av treningene jeg har prøvd å delta på har vert lav-intensitets styrke eller gruppetimer der jeg har vert coach og måtte holde igjen. Jeg var virkelig kaputt etterpå, for da de andre begynte å rydde vekk utstyret lå jeg flatt på gulvet med skjorta mer eller mindre samlet oppi nakken og pustet som jeg aldri har gjort det før. Jeg droppet avslutningen som var 10min EMOM med burpees og jumping jacks. Dette er jeg glad for, for selv om jeg dro fra gruppetimen rundt 1640 var jeg ikke kommet på jobb før en time senere. Uttøying, handel, dusj og klesskiftet tok 50minutter som er helt sykt til meg og være.


Slik lå jeg da i garderoben på arbeid ei stund og psyket meg opp til å, vel, reise meg igjen.

Ellers?
Akkurat nå sitter jeg med beina hevet og krysser fingrene for at de småproblemene vi har med anlegget ikke skal forverre seg. Jeg vet ikke om jeg er psykisk klar for å skulle ut og kjøre fullstendig renskestans (Som er vel så tungt som ei treningsøkt, og gjøres med en del ekstra kilo klær og utstyr på kroppen). For å toppe det hele så gjøres det jo på ei maskin full av masse på 200grader. Svett arbeid med andre ord.

Den store oppturen var å få prate med kjæresten uten å bli avbrutt av dårlig dekning! Han kunne fortelle at de nå var nede ved leiren for å fylle kjøretøyene med drivstoff, så han fikk innom butikk og kjøpe inn ting han glemte å ta med ved avreise på mandag. Det er litt slemt å si, men en av grunnene til at det går så bra for min del å være på egen hånd er at jeg vet han uansett ha det værre, så jeg har ikke lov å synes synd i meg selv. Jeg har ei stor seng om natta, den maten jeg selv ønsker å spise og ikke minst; en dusj om dagen. Joda, jeg kunne tenkt meg å vert med på alt det han gjør, men på frivillig basis, og ikke tre uker i strekk sammen med fremmede.

Uansett, nok et langt og kjipt innlegg med mye uinteressant innhold, men som sagt; Disse innleggene er mer som enn dagbok.

 

 

4 kommentarer
    1. Hahaha syntes ikke de er kjedelige! Lange ja, mye info ja, kjedelig nei;) Men det kan jo være oss treningsnerder imellom;P Alltid gøy å lese om andres økter og treningsplaner:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg