Kjære helsenorge – Del to.

Kjære helsenorge, idag var jeg til kiropraktoren igjen. Jeg har vert der 3 ganger på 8 dager. Vil dere vite hva hun sa? Joda, jeg kan begynne å trene igjen. “Bare slik uten videre?” Jepp, tre kiropraktortimer, og skuldra er på plass og jeg kan begynne å trene forsiktig igjen. Jeg skal tilbake om en uke, for å se etter at alt er på plass, men mest sannsynlig er mine mange måneder med smerter og problem over.

Hva sier det om legene i dette landet? Jeg har utallige ganger vert hos lege som jeg har sagt før, men å faktisk gi meg hjelp, hva som helst annet enn arcoxia og en sur tone om at jeg “trener for mye” var ikke legen villig til å gi.

Leger skal jo egentlig være smarte. De skal kjenne til kroppen, vite hvordan den fungerer og hva som må til når den ikke fungerer som den skal. Hvis legen har noe som helst mellom ørene burde han vist med en gang at skuldra var skjevbelastet. Legen burde sett eller kjent det at skuldra var seget ned. Jeg skal love at kiropraktoren så det med en gang.

Dessverre virker det som leger vegrer seg for ordet “Kiropraktor”. Man ser det jo på tv-serier også, at leger er nedlatende mot kiropraktorer.

Så tusen takk til alle legene som har “sett” på skuldra. Tusen takk til de som var med på denne syv måneders reisen med ei skulder som ikke ble bra, og aldri, aldri nevnte ordet kiropraktor. Takk for at dere har latt overkropps-styrken min forfalt, for å bevare deres stolthet. Tusen takk for at dere er så opptatt av å ikke miste “kunder” til de som faktisk ønsker å hjelpe, at dere velger å gi feilbehandling, eller ingen behandling i det heletatt. Tusen takk for at når jeg endelig begynte å bli sterk i en sport jeg virkelig elsket, og faktisk begynte å se frem mot VM, så lot dere meg gå uviten om hva jeg kunne gjort for å faktisk få fortsette treningen.

Takk, kjære leger. Jeg kommer aldri til å stole på dere igjen.

2 kommentarer
    1. ichristinesunivers.blogg.no: Helt fantastisk egentlig hvor ubrukelig enkelte av fastlegene her er! Men er virkelig lykkelig og takknemlig for hjelpen jeg har fått av Kiro og at skuldra føles bedre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg