Runner’s High!

Idag bestemte jeg meg for å ta en løpetur før jobb klokken 14. Jeg tok en rask luftetur med hunden, og klokka 12 dro jeg til treningsrommet på jobb og løp på tredemølla. Denne tredemølla er rett og slett kjempedeilig, skjønner ikke hvordan jeg kunne ha glemt det! Den er så god å løpe på, for den rister ikke sånn som de fleste andre møller, og det føles som man lander mykere/får bedre demping enn på andre møller. Dette er jo perfekt for meg som får beinhinnebetennelse veldig lett.

Akkurat idag testet jeg en annerledes måte å løpe på fra hva jeg er vant med. Jeg løp fra hæl til tå istedenfor å løpe på tåballene som jeg vanligvis gjør. Jeg fikk fin flyt på løpingen, men det gikk noe tregere enn vanlig, og var så uvant at jeg var på grensen til krampe i leggene flere ganger. Det var tidvis så ubehagelig til leggene at jeg kjørte neglene inn i håndflaten for å få tankene et annet sted. Det høres kanskje groteskt ut, men det er ikke noe “sykere” enn å klipe en stein når man får sting, og det har vel alle prøvd. Selv med klipingen ble det etter 10minutt så ubehagelig at jeg ikke trodde jeg kom til å klare 30 minutter som først planlagt, men så fikk jeg runner’s high.

Runner’s high er da man går over til å være supermenneske (for å overdrive). Beina begynner å gå helt av seg selv. Jeg følte meg plutselig ikke sliten i det heletatt, og jeg tipper pulsen sank med 5-10slag i minuttet. Jeg var knapt anpusten.

Det siste kvarteret var som en lek egentlig, og de siste to minuttene økte jeg farten fra 9 til 12 og gikk tilbake til å løpe på min “vanlige” måte. Jeg kjente jeg egentlig bare kunne fortsatt etter 30min var gått, men er veldig glad jeg avsluttet da jeg gjorde, for alt gikk i slow-mo etterpå.

Tiden gikk jo selvfølgelig som normalt, men jeg ble supertreig. Jeg har ikke gått så sakte siden etter min første yoga-time, og kan heller ikke huske sist jeg presterte å bruke 30min på å dusje og skifte klær (Bruker normalt 2-5minutter i dusjen, og dusjer helst i lunkent/kaldvann). Jeg ble bare så utrolig avslappet, og fikk skikkelig after-burn(?). Litt usikker på om det heter det, men jeg svettet i 20minutter etter jeg var ferdig å trene, og det opplever bare etter løping.

Uansett var det en sinnssykt deilig løperunde, så jeg gleder meg allerede til fredag når jeg skal ha ‘løpedag’ igjen! I morgen står beinøkt og pistol-squat teknikk på plan, så det kan bli interessant å se om jeg i det heletatt klarer å løpe på fredagen!


Svett og “høy”! Haha!

Ha ei fortsatt nydelig uke alle sammen!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg