Når forsvinner fantasien?

Barn har fantastisk fantasi. Jeg husker at jeg kunne lage hva som helst av de simpleste ting. Gi meg tape, maling og kvister ville jeg gi tilbake roser lagd av disse tre tingene. En gang jeg var på hytta laget jeg hårbørste av spiker og tjukk bark, og broren min hadde flere hjemmelagde våpen og kniver enn  dere ville tro. Istedenfor å se en planke og tenke "Den der er det bare å kaste" så kunne vi som barn se et våpen, en tryllestav eller starten på ei tre-hytte!

Slik er det ikke nå lengre. Tape er til for å henge opp timeplan eller skiftliste. En planke er og forblir en planke og gave-esker kan jo bare brukes til en ting; å pakke inn presanger med. Hvor ble det av fantasien, og når forsvant den egentlig? Jeg hadde alltid slik en fantastisk fantasi som barn, men nå må jeg gå på pinterest for å komme på design til neglene, eller noe å tegne. DIY-videoer blir brukt for alt de er verdt, og når jeg ser de må jeg innrømme at jeg ofte tenker "Wow så enkelt gitt, hvorfor kom ikke jeg på det selv?"

Derimot de siste dagene har fantasien min blusset opp! Jeg har bursdag om to måneder og jeg har alltid kostymefest. I fjor endte jeg opp i et gammelt kostyme, bestilt fra en eller annen nettside; fordi jeg ikke kom i gang med å lage nytt. Ideen var der og det meste jeg skulle trenge, men jeg fikk meg ikke til å legge ei plan. I år var jeg raskt ute med å bestemme meg hva jeg skal være og begynte å bestille ting fra ebay. Selv om jeg tenkte at i år skal jeg sette sammen og sy kostyme selv, så stoppet det fort opp. Jeg søkte litt rundt på nett for å finne ideèr og de raste inn! De fleste tingene som jeg så på bli laget var ikke særlig imponerende, men det ga meg likevel en tanke på hvordan jeg ville lage kostymet! De siste dagene har jeg jobbet med en del av kostymet jeg ikke engang hadde planer om å inkludere. Det har tatt mange timer men det er jo så gøy å holde på med! Det som er mest morsomt er hvor få ting jeg trengte for å lage de.

To ulike teiper, papir og saks.

Jeg hadde ingen tro på at jeg kom til å klare å lage det, men det eneste som står igjen nå; er å lime sammen komponentene som jeg har lagd! (Det betyr vel at jeg også trenger lim før jeg er ferdig da).  

I tillegg til den delen av kostymet har jeg laget miniatyr-kommode til strikk og småting på badet! Jeg bare limte sammen to sorte esker fra Skins (som da har skuffer) og voila! Jeg tror jeg skal ha ei slik eske til et sted, hvis ikke kommer jeg bare til å vente til neste skins jeg bestiller! Dette er jo esker jeg ellers ville kastet så hvorfor ikke gjøre noe praktisk ut av de!

Jeg er veldig glad for at jeg har fått gjort praktiske ting i det siste og håper det varer! Kostymelaging drar alltid frem litt fantasi i meg, (som da jeg lagde rustning til kjæresten av hønsenetting).

Vil da ikke si hva jeg skal være før etter festen, men gleder meg virkelig til å prøve det på, og vise det frem når den tid kommer!

7 kommentarer

Siste innlegg