Første Kiro-time!

For de som kanskje ikke vet hele historien, kort oppsummering;

For omtrent 7måneder siden fikk jeg smerter i skuldra. Fikk arcoxia og tok meg fri fra trening. Fremdeles ikke bra, fikk mer arcoxia og time hos fysio. Fremdeles ikke bra. Dro til akkupunktør, føltes bra lenge, men blusset opp igjen etter sist jeg hadde tabata.

Nå til dagens “åpenbaring”;
Dro til kiropraktor klokka 11, fortalte ca samme historien som jeg skrev over her og ble undersøkt. Første reaksjonen hennes er at jeg var full av  låsninger og muskelknuter i hele nakke og øvre del av rygg. Hun kjente på venstre skulder i ulike posisjoner, la min venstre hånd på høyre skulder og presset opp albuen så det small. Jeg mener det virkelig SMALL i skulderen. Den var “seget ned” og hang i senen/musklaturen hvis jeg forsto henne riktig. Deretter satte hun på plass låsningene i øvre rygg og nakke samt høyre arm, og for et fyrverkeri det var i ryggen! Jeg begynte nesten å grine, men på ingen måte fordi det var vondt. Jeg kjente noe løsne. Å bli fortalt at fullt av ting i kroppen er på feil plass i tillegg til mengder av knuter burde i teorien ikke være positivt, men jeg ble dritglad! Hun skjønte hvorfor jeg sliter og begynte å “sette meg sammen” igjen ved kun å trykke litt her og der! Det er jo fantastisk!

Hvis jeg skal beskrive følelsen I kroppen nå 16 timer senere må det  være at jeg føler meg sliten. Ikke støl men litt stram og ubevegelig. Jeg tipper det er en god ting for hun mente jeg kom til å få litt smerter i etterkant men kjenner ikke noe som er vondt.

Jeg er bare utrolig lettet. Lettet over at det faktisk var en feil å sette fingeren på. Og det som kanskje er best, hun mente at det var nakken sin skyld at jeg hadde fått skulderproblem, og hvis jeg ikke hadde kommet nå så kunne jeg risikert å fått det i høyre skulder også.
Jeg kommer aldri til å dra til legen igjen med kroppslige problem. Ifølge legen var det jo bare en muskelrift/betennelse.

Ellers var jeg på Yoga igjen idag. Jeg har en regel hvor jeg skal prøve noe tre ganger før jeg kan si at det ikke er noe for meg. Jeg må innrømme at det ikke er øverst over prioriteringer å kjøre yoga hver uke, men mye av det vi gjør føles bra. De gangene vi skal lage rare lyder, stønne, brøle eller puste høylytt feiger jeg ut. Problemet er ikke de andre i rommet, men generell komfortsone, hadde ikke klart det på egen stue engang. Dessuten er jeg ikke vant til det å skulle slappe av. Det å faktisk kjenne på at alle musklene hviler, at jeg sitter riktig og avslappet på samme tid. Det er tross alt ikke uten grunn at jeg er full av muskelknuter (noe både massør, akkupuntur og kiropraktor nå har konkludert med).

Jeg har nok godt av å roe ned, og jeg kan nok bare innrømme at det er noe Yoga gjør for meg. forrige yoga-time jeg prøvde fikk meg svært avslappet. Da var jeg halvt i svime på butikken etterpå og jeg ville egentlig bare finne sofaen. Idag ble det dessverre noe annet, for å sette opp til tabata og gå rundt å brøle rett etterpå er jo riktig nok ikke ideelt for å få best effekt.

Uansett; Yoga kan bli en slags hviledagøvelse, eller at jeg bruker det som uttøying etter egentrening!

men nå har jeg skrevet nok! Håper dere har en fin dag i morgen, og at de som sliter med kroppslige smerter vurderer kiropraktor, eller akkupunktur!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg