Flere mål!

Mål er viktig for å holde driven og motivasjonen oppe, derfor vil jeg sette konkrete mål her og nå for å virkelig få fart på ting.

Samboeren min drar kommende søndag på rep-øvelse i militæret. I denne perioden har jeg kun meg selv og hunden å ta hensyn til (og selvfølgelig jobbene mine da) så da er det enklere å skulle være målrettet.

Målene jeg vil nå:

Nå årets målvekt allerede i mars!
Fremgangsmåte; Følge min gamle matplan til punkt og prikke. De såkalte spisedagene skal bestå av at jeg får ta meg en coca cola zero og spise en deilig middag av eget valg. Jeg skal altså ikke ha en av de klassiske “all you can eat” cheat days hvor jeg propper i meg 3 potetgullposer, 150g sjokolade og en halvkilo surt godteri. Ja det er seriøst slik jeg har cheat days, etterfulgt av sukker-fyllesyke de etterfølgende dagene.

Løpe 3 ganger i uka!
Så fremt det faktisk er mulig å løpe ute. Hvis jeg må på tredemøllen kan jeg ikke løpe oftere enn ca hver 4 dag for å unngå beinhinnebetennelsen. Har ikke kjent noe til den på flere måneder egentlig, så er ikke spesielt interessert i å få den tilbake. Hvis jeg må løpe inne erstatter jeg den ene løpedagen med to dager sykling eller fjelltur. Ja det høres kanskje snålt ut at jeg ikke kan løpe ute hvis jeg kan gå i fjellet, men jeg orker ikke løpe så gjørma spruter opp på ryggen.

Jobbe med pistol-squat!
Jeg var flink i januar til denne men de siste ukene har jeg knapt nok hatt egentrening. Tenker jeg prøver å ta f.eks 5×3 hver fot, hver eneste dag når jeg står opp for å aktivere de riktige musklene, uansett opp jeg ikke klarer å komme helt ned/opp igjen. Aner ikke om det er riktig fremgangsmåte men det vil vel vise seg.

Trene fysio-øvelsene!
Jeg har faktisk gjort dette mere nå enn før nyttår, men før jeg har vert til kiropraktoren vet jeg ikke om jeg fremdeles skal utføre disse. Isåfall tar jeg det samtidig med pistol-squat treningen hver dag/evt. etter anbefalning fra kiropraktoren.

Jobbe med kjernemusklaturen!
Har lest ufattelig mange artikler om å få flat mage, og bare 20% av det er magetrening og aller helst kjærnetrening, ikke sit-ups. Planke, sideplanke, sidehev og markløft var noen øvelser som gjentok seg. Så fremt skuldra tåler litt belastning skal jeg kjøre ei til to kjerneøkter i uka. Hvis det ikke går får jeg bare kjøre beinøkter.

Stretching!
Jeg satser på at jeg får kjørt stretchingtimer som gruppetreninger på Impulse, men uansett må jeg få til en time stretching hver eneste dag jeg trener. De periodene jeg har vert flink til dette har jeg definitivt følt meg bedre på trening. Mindre tung, stiv og uelegant.

For å få til disse målene skal jeg nå sette opp ei skikkelig plan! Jeg skal fylle inn hvordan jeg jobber, når jeg skal sove, når jeg skal spise og når jeg skal trene hva! Jeg har aldri fulgt ei plan før, så dette kan virkelig bli en spennende utfordring for meg! Selv om det blir utrolig rart å ikke få sett Andreas på 19 dager pluss minus så kan det nok bli deilig å være strukturert og kanskje til og med mindre stresset enn vanlig. Dette innlegget er egentlig mest for meg. For å se tilbake på om en måned og se hva jeg har klart og hvor jeg har feilet.

Og som en ekstra motivasjon, si hallo til drømmekroppen;


HOTDAMN !

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg