Male models!

Jeg vil bare si med en gang at det er lenge siden jeg så dette, men har bare aldri skrevet om det!

Den velkjente plus-size-modellen “Tess Holiday” la ut en video som handlet om at mannlige modeller alltid er ‘fit’ mens kvinner har fått fler og fler “everyday-models” eller hva jeg skal kalle de. Plus size jenter, tynne jenter, modellen med downs syndrom osv. Men dette stemmer jo ikke, ihvertfall ikke i Norge!


Denne plakaten henger i 5x4m format på Dressmann hjemme på Sunndalsøra. Jeg har sett flere plakater også med den vanlige mann på dressmannbutikker, og det er så flott! For vet dere hva? Her har man egentlig hele spekteret! Tynn, eldre men fit, ung og fit, lettere overvektig, chubby, slank og “pappakroppen”, dette er kanskje ikke de ordene nettop du ville brukt for å beskrive de men dere skjønner jo tegninga.

Jeg tror ingen får mindre lyst å kjøpe klær fordi det bare er en “typisk” modell på dette bildet. Jeg tror heller det fungerer motsatt. Man ser at alle disse ser flotte ut i dette undertøyet uansett kroppsfasong, og tenker “hey, I can pull that off!”.

 Jeg kunne naturligvis tenkt å sett en bodybuilder, eller en strongman der oppe, for ikke alle som trener tungt ender opp med kroppen til nr. 2 og 3. Det er fremdeles en drøss andre kroppsfasonger som ikke er med på bildet her, men vi kan ikke bli grådige heller! 

Jeg ville bare skrive dette fordi jeg synes egentlig dette bildet, og generelt de fleste dressmann-reklamer har fått alt for lite ros over at de velger normale menn i sine reklamer!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg