What’s your micro-penis?

Okei, så litt spesi overskrift, la meg forklare; I går så jeg og samboeren en episode av “new girl”. Uten å spoile for mye i tilfelle noen ikke har sett den møter gjengen en mann med perfekt utsende; Men han har micro-penis. Det er altså en eksepsjonelt liten penis (Sånn 1cm lang eller noe). Iløpet av episoden kommer alle med sine egne “micropeniser”, altså, små feil med kroppen sin. Alle har det, ikke begynn å påstå annet enn at akkurat du har en eller annen form for komplekser med ditt utsende. Det er naturlig fordi absolutt ingen er perfekte i egne øyne.

For min del var mitt eneste kompleks i ung alder magen min. Alltid hatt litt mage, mellom en håndfull og kanske bortimot et bøttelass med fett som jeg på en måte aldri har klart å bli kvitt. Ettersom årene går kommer det nye ting. Jeg har et ganske stygt arr på kneet etter bråbrems i bil, poser under øynene sånn som resten av slekten på farsiden har (Av alle ting jeg kunne arvet fra pappa, måtte jeg arve akkurat det),  alltid hatt komplekser med å være for høy, men etterhvert som jeg ble eldre ble det et mindre og mindre problem. Da jeg var rundt 15år begynte lårene å bli større, sikkert en del av puberteten men dette plaget meg også. Håret mitt vokser aldri forbi en viss lengde og øyenbryn og vipper er usynlig med mindre jeg farger de annenhver måned. Jeg har snåle arr og fødselsmerker spredt rundt om kring, kraftig og tildels manndig kroppsholdning, korte og tykke fingre hvor jeg får svære blodårer bare jeg bruker armene litt. Generelt har jeg massevis av ting jeg gjerne skulle endret hvis jeg kunne, men slik er det ikke.

Jeg kunne selvfølgelig tatt plastisk kirurgi for å blitt kvitt posene under øynene (Tragisk nok noe jeg lenge har vurdert). Jeg kunne brukt laser for å bli kvitt både arr og strekkmerker, slanket meg for å bli kvitt mage og lår. Men hvorfor? For å bli “perfekt”? Det er ikke noe som heter perfekt i en verden full av smak og behag. Ofte er det de små feilene man finner så sjarmerende med en person! Som et eksempel; Jeg vet ei som har komplekser med at hun har for små øyne, men de er så utrolig nydelige! Hun har skikkelig dådyrøyne og i min mening er det noe av det vakreste med henne, men dette er da noe hun ikke liker/ikke er fornøyd med selv.

Jeg trenger ikke komme med alle eksemplene, men jeg vet at det er så mange ting folk missliker med seg selv som jeg synes er vakre. Det er de små ‘feilene’ som gjør oss alle unike og verdt å huske. Derfor jobber jeg hardt for å godta alle mine feil. Lære meg å elske det jeg ikke kan forandre selv med trening og kosthold. “Embrace your micro-penis”, på en måte.

Husk på alle de positive tingene med deg selv. Trekk frem det du selv liker, og glem de små feilene. Ikke gå å tenk på de. Ikke føl på at noen andre ser det, for jeg kan love deg at noe som er så forferdelig tydelig og i din egen mening uattraktivt, kan være den eksakte grunnen til at noen liker akkurat deg.

 

6 kommentarer
    1. Gahahaha embrace your micro-penis!:P:P I will! Har sett den episoden, New girl er kjempemorsomt.
      Men jeg syntes du er veldig streng med deg selv her! Det blir nok som du sier om hun venninnen din med de “små” øynene. Vi ser ikke det du ser på deg selv;) Altså skal ikke påstå at jeg ikke har mine egne “micro-penises” assa, for det har vi alle:P Som du sier ingen er perfekte, men det gjelder å finne noen som syntes det:)

    2. I just had to, det var så morsom episode og jeg har lenge tenkt på innlegget så da fikk jeg en åpning! 😛

      De fleste mener jeg må ha forferdelig selvtillitt når de hører hva jeg har å si om meg selv, men jeg har egentlig ikke det! Jeg ser egne feil som kanskje ikke er synelige for andre, men jeg lar de ikke knekke meg for jeg ser også de positive tingene. Jeg mener ihvertfall selv jeg har et realistisk syn på hvordan jeg ser ut, men det er vel annerledes for alle å se seg selv i speilet hver eneste dag og se alle de småtingene ingen andre ville finne på å merke!

      Helt klart! Finner man den ene personen som man synes er perfekt, og synes det samme tilbake, ja da er man heldig!

    3. Du har aldri slått meg som en som har dårlig selvtillit;) Du virker veldig trygg på deg selv og har selvironi. Det liker jeg veldig godt:) Men ja det blir vel litt som å se seg selv med øyenbryn-nappe-speil med lys når man ser på seg selv:P

    4. De fleste sier faktisk det der! Er vel utstrålingen min som virker arrogant eller noe! Ja det er en veldig god forklaring! akke porer, hudormer, uønsket hår om minste feil kommer i lyset. merkelig! vet ihvertfall at det er veldig dumt å stirre for lenge i speilet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg