Min julaften!

Da er julaften og min lille “utblåsning” fra forrige innlegg ferdig-gjort så da vil jeg fortelle om min kveld! Min julaften startet rundt 10. På grunn av Love Actually og siste innspurt på gavepakking ble det veldig sent lille-julaften, i tillegg til kraftig vind og diverse alarmer som ikke var avslått så ble det vel knappe 4 timer søvn til sammen. Jeg var så trøtt at jeg lå og halvsov gjennom “tre nøtter til askepott” men kjempet meg gjennom fordi tradisjoner er ikke til for å brytes! Etter det dro jeg og Andreas til besteforeldra hans for å spise julelunch med hans familie. Da julelunchen var oppspist kjørte vi runden og delte ut de gjenværende gavene, og så sto bare det å ordne seg igjen!

Se så kjekk han er i dress da!

Jeg blir faktisk ikke vant til å se oss side om side sånn som dette! Uvant å se hvor lita jeg blir i forhold til han, til tross for mine nesten 180cm.

Andreas ble værende sammen med meg, min bror, mamma og mine besteforeldre frem til vi hadde spist, så dro han til sin mor for å feire julaften der. Jeg og min bror strekte oss ut på hver sin sofa, begge utslitt av dårlig søvn på grunn av vinden som herjet, og selvfølgelig litt mye julemat. Mormor hadde som vanlig lagd nok mat til halve Sunndal, så ingen gikk til sofaen, vi rullet.

Vi har som tradisjon at ‘barna’ deler ut gaver til hver av oss som er der, så åpner vi en og en gave i tur og orden slik at alle får se hva vi får, og fra hvem! Derfor tok jeg ikke med gaver fra mine venner for jeg rett og slett ikke stoler på de. Neida. Joda.

Gaveåpningen foregikk sikkert i en hel time, om ikke mer. Jeg fikk masse fine gaver, alt jeg ønsket meg og mye annet! Jeg tror jeg fikk hele 3 ullskjorter, som antagligvis er et resultat av denne statusen;

Oooog kanskje litt på grunn av etterfølgeren;

Nå tror jeg at jeg har 7 ullskjorter og 3 longser, så jeg skal ikke fryse når vinteren kommer, sånn i Mai!

Den gaven som kanskje overrasket meg mest var den fra Mamma. Hun hadde kjøpt to sybøker, en med enkle mønster for litt brodering og sying av diverse bæreposer ol. I den andre var det fullt av mønster (Slike ark) til klær! Etter året mitt på Design la jeg fra meg den store drømmen om å bli klessdesigner, fordi læreren sa det rett ut at å lykkes ville være vanskelig, nermes umulig, i tillegg til stor gjeld og å måtte flytte utenlands. Men nå har jeg ihvertfall muligheten til å lage noe til meg selv om ikke annet!

Etter alt av gaver var pakket opp og broren min måtte dra på jobb kom Andreas og hentet meg. Jeg skiftet om til mer behagelige klær, åpnet fellesgavene våres som lå til mine besteforeldre, og dro hjem. Der lå det jo nesten 15pakker også, både fellesgaver, gaver fra venner, og gavene til hverandre. Etter vi hadde åpnet de og ordnet oss på senga var klokka blitt nesten ett, og jeg sto opp klokka 5 i dagtidlig for å dra på jobb. For å si det slik har jeg vert ganske sløv og sliten idag, men etter middag blir det rett hjem til senga! Satser på å få tatt igjen all tapt søvn fra de siste dagene i natt.

Jeg vil faktisk ikke gå nermere inn på det jeg fikk før jeg får tatt bilder, men jeg er storfornøyd! Det eneste som manglet under treet var et radiostyrt hellikopter, og lego. Ja jeg er ‘forever young’, deal with it!

Hvis noen har interesse av det, så kommer det sikkert et ‘gaveinnlegg’ iløpet av morgendagen eller Søndag! Håper alle sammen hadde en fortreffelig aften i går, og at dere spiste dere gode og runde og fikk alt dere ønsket dere!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg