Skutt i biceps!

Okay så jeg har et litt underlig problem. Jeg har da aldri blitt skutt i armen eller noen andre plasser, men jeg se for meg at følelsen er ca den samme (litt overdrivelse må være lov).

Hvis jeg veldig forsiktig stryker på innsiden av armen på biceps så får jeg forferdelig vondt. En intens smerte som minner om en skikkelig blåkul egentlig, men det vises ikke noe, og jeg har ikke slått meg. Ikke ligger smerten i selve muskelen heller så det er ikke stølhet. Det jeg lurer på er om det kan være rett og slett ømt på grunn av at jeg har massert litt hardt? Jeg kan ikke komme på å massert akkurat den muskelen heller, så det er litt rart, men alle tips til hva det kan være taes gledelig imot!

Jeg trenger jo egentlig ikke å stresse da jeg uansett må bite tenna sammen og være litt forsiktig siden hele armen føles som om den har fått juling. Skuldra (der jeg hadde betennelsen) er betraktelig bedre og jeg tror jeg snart kan begynne å trene mer eller mindre som normalt igjen (men selvfølgelig mye lettere enn før)!  Eneste jeg vil passe litt på er å ikke irritere betennelsen i underarmen mer enn nødvendig slik at den forsvinner så fort som mulig.

Jeg og Andreas var jo på Crossfit Maxpuls i helgen på en tabata-time, og det var bare på swing jeg fikk vondt, fordi jeg har med venstre arm på bevegelsen selv om jeg har kula i høyre hånd. Det er jo den utstrekkingen av albueleddet som gjør at jeg får vondt. Ellers følte jeg meg fit-for-fight, og selv om det var kjempetungt så var det også deilig å kjenne at ting begynner å fungere!


Her er noen av øvelsene! På ‘kunstgresset’ kjørte vi prowler og bear squat, mattene ulike sit-ups, boksene var box-jump og toetouch(?), de grønne kulene var push-up og dips, de andre kulene var swing og hoppetau og på romaskinene var øvelsen slik at vi skulle ligge på mindre enn 2min på 500m. Var litt stolt da jeg klarte å komme helt ned på 1:40 ene runden!  

Alt i alt føles ting greit, eller bedre enn før, så jeg må bare være litt forsiktig så jeg ikke “river opp” igjen. Det blir mye trening med strikk og massasjer og stretching før jeg starter på med noe tyngre løfting. Kjedelig men nødvendig! Satser på at innen 3-4uker give or take så kan jeg kjøre vanlig kettlebell med lett kule igjen, og da har jeg bestemt meg for å gå rolig frem. Likt antall treninger som tyngde på kule, f.eks. (8treninger med 8kg, 12 med 12kg osv). Jeg vil heller stå med 16kg neste NM enn å kjøre på for 20 og skade meg igjen!


Jeg har selvfølgelig kjempelyst å trene på olympiske løft også, men det er hardt for skuldre, så blir det OLY-treninger kommer jeg til å kun fokusere på teknikk, helst uten noen vekt.

Kjenner jeg virkelig gleder meg til jeg kan trene som normalt igjen, å ha vert redusert i nærmere et halvår er så sinnsykt vondt å tenke på. Hadde jeg tatt det med ro da det første tegn til betennelse kom, så kunne jeg ha redusert skadeperioden ned til kanskje to måneder eller mindre. Heldigvis lærer vi så lenge vi lever, og jeg kan nesten garantere at jeg ikke bagatelliserer betennelser flere ganger!

Så til alle der ute som går og kjenner på noe, ikke nøl med å dra til fastlegen og sjekk det opp. Hvis lege er uaktuelt, ro ned på treningen og se om det løser seg. Ikke gå på samme tabben som meg, og risiker å gå glipp av et halvt år med det du elsker!

I’m out!

 

#trening #Skade #hjelp

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg