Negativ tegning!

Neida, jeg mener ikke at jeg tegner noe negativt, men at jeg tegner i negativ!

Alle har vel testet den effekten på bilder man har tatt, hvor huden blir blåsvart og pupillene store og hvite (for eksempel). Denne effekten gjør alle farger til det absolutt motsatte og dette har jeg da leket litt med.

Jeg tegner svarthvite portretter til vanlig, men nå tegner jeg den negative versjonen og inverterer bildet slik at det blir som et svart-hvitt bilde. Jeg elsker denne effekten, og føler egentlig at portrettene ser mye kulere ut når jeg gjør nettop dette!

Det første portrettet jeg tegnet i negativ;


Tegningen til høyre ser jo forferdelig ut, men etter inverteringen ser det ut som jeg har tegnet med kritt på ei tavle!

I går prøvde jeg for andre gang da jeg absolutt elsket denne metoden, og resultatet ble betraktelig bedre.


Det er en kraftig forbedring fra første forsøk, men selvfølgelig langt fra hva jeg håper å få til! Denne tegningen er da av meg selv. Er ikke forøvrig en kjempefan av å tegne meg selv da jeg legger merke til absolutt hver feil. Har aldri følt jeg hatt noe særlig potetnese før jeg tegnet dette, men jeg skal vel klare å leve med det!

Neste ting jeg skal prøve er en mye mykere form for tegning, det absolutt motsatte av denne stilen, med bare noen få detaljer og resten hvitt. Gleder meg til å se om jeg får det til!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg