Ting som faktisk fungerer!

Man ser ofte reklamer på tv’n. Mirakelkurer og tabletter som gjør deg ung, vakker og frisk. Man får også for høye forventninger til alt mulig egentlig. Noen påstår at en hodebunnsmassasje kan få håret til å bli lengre, eller èn enkelt massasje som gjør deg mjuk som ei katt. Dette er et innlegg dedikert til alle produkter o.l som faktisk gjør det de lover!

B-vitaminer!

Det er fint og flott at vi burde spise mer variert for å få i oss alle vitaminer via mat, men det er ikke alltid så enkelt! Disse tablettene er ikke større enn en dråpe, og ved daglig bruk har jeg minsket hårtapet betraktelig! Før ble hårbørstene mine “fulle” iløpet av en dag, nå mister jeg kanskje 1/10del av hva jeg gjorde før jeg startet med disse tablettene. Jeg har vert på og av når det kommer til disse, og det er ingen tilfeldighet at røytingen avtar etter 1-2ukers bruk! I tillegg virker neglene mine sterkere enn før!

Argain/moroccan oil!
Dette er genialt å bruke på hår og negler. Jeg bruker ikke et bestemt merke, men så og si alt jeg har prøvd funker likens, største forskjell er konsistens og lukt. Jeg påstår ikke at håret blir sterkere av det, men jeg merker stor forbedring etter hårklipp for eksempel. Normalt vil det gå knapt nok ei uke før endene på håret er splittet og knekt, men når jeg bruker olje daglig blokkerer den mye av slitasjen virker det som! Det er ihvertfall en måned siden sist klipp, og likevel er det knapt nok noen knekte eller slitte tupper.


Depend
har også slike mini-neglelakker med olje som virkelig fungerer (mintfarget etikett, that’s all i know), men dette er selvfølgelig mye dyrere i lengden da flaskene kanskje bare varer til 20 gangers bruk (som tilsvarer 30dråper av ei oljeflaske). Det er også verdt å bare si fra at matolje ikke har noe i hår og gjøre, du ender opp med hår som ser fritert ut. Tro meg, jeg har prøvd.

Olaplex!
Jeg var selvfølgelig skeptisk til denne “MIRAKELKUREN” som de hadde fått inn på hårsmia (frisørsalongen), men etter en klipp og denne behandlingen kjentes håret tykkere ut med en gang! Det ble også glattere å ta på. Jeg har også bleiket håret til frisøren med denne behandlingen i håret, og det kjennes ikke det minste slitt ut av det. Kan bare anbefales for alle som har “over all” slitt hår. Det gjelder selvfølgelig bare hår som er slitt eller porøst på grunn av varmebehandling eller bleiking, du kan ikke reparere splittede tupper, de må klippes vekk.

Å drikke mye vann!
Dette er jo noe man hører over alt. For det første forhindrer det hodepine. For det andre hjelper det på huden, for man blir ikke tørr på lepper og i ansiktet like fort, jeg tørr også påstå at håret får en positiv effekt av vann. Det neste er jo at du blir kvitt masse avfallsstoffer i kroppen, som selvfølgelig et supert.

Magnesium!
Disse tablettene er for meg et mirakelmiddel!

Jeg har brukt begge disse, og de fungerer som bare det! Spesielt hvis jeg trener mye tung styrketrening eller jogger en del. Da er disse et absolutt must å ha i “pilleskuffen”. De gjør at jeg ikke blir fullt så støl, og jeg får aldri kramper hvis jeg er flink å ta disse. Kramper i leggene fikk jeg annenhver dag før jeg begynte med magnesium så det er helt klart en effekt der! Du får også samme effekt av ZMA, men det slår ikke feil at jeg får sinnssyke og intense drømmer hvis jeg ikke bruker de hver dag i flere uker, så jeg har gitt opp fordi jeg ikke har noen nattesøvn å miste.

Akkupunktur!
Etter å prøvd alt for å “fikse skuldra” (bortsettfra det å være treningsfri *kremt*) så gikk jeg til akkupuktør. Etter 2 behandlinger klarte jeg å ligge på skuldra igjen. Hvis ikke det er seier vet ikke jeg! Går ut fra at betennelsen er der enda, selv om musklaturen rundt problemområdet er ‘løst opp’ så vil jo betennelsen herje frem til den selv bestemmer seg for at nok er nok.Det å gå og hele tiden prøve å holde skuldra mest mulig i ro har gjort meg så stiv i hele venstre overkropp at jeg var en eneste stor knute. Dette har hun løst opp og det føles fantastisk. Jeg hadde også ei knute ‘under’ skulderbladet som har kommet og gått i flere år, og etter hun poket den i går kjenner jeg den ikke i det heletatt. Anbefales for alle med stressnakke og kontorskuldre!

Bilde av meg selv som nålepute. Og NEI, det gjør faktisk ikke vondt! Eneste ubehagelige er når hun treffer et anspent punkt, men dette ubehaget går over etter 2 sekunder (Som er valgfri behandling), så kjennes det ikke lengre! Bare se hvor mye lengre inn den nåla nermest hodet er, enn den bak. Det er sikkert minst 1cm lengre inn og det kjentes overhode ikke mens jeg lå der.

Jogging mot depresjon/urolig hode!
Jeg skal ikke sitte å si at jeg sliter med depresjon (lengre) men da jeg har hatt tøffe perioder, har jogging vert det eneste som har hjulpet. Man slenger på headsettet og skrur av hjernen og det fungerer bedre enn å ‘prate om problemene’. Jeg sier ikke at man skal begrave problemer man har i trening, men det er alt for ofte at man skaper mer problemer av å tenke for mye. Etter en skikkelig joggetur er det så mye enklere å tenke logisk på ting, og problemene føles gjerne mye mindre og ubetydelige. Det samme hvis man må ta opp noe med noen, ta en jogg først så man ikke går inn i en slik samtale med unødvendig oppbygd sinne og frustrasjon!

ZYX!
Dette er den eneste halstabletten som har noen effekt! Den funker som bedøvelse, så tunga blir helt nummen, men det funker ihvertfall mot sår hals! Anbefales! Kjøpes på apoteket!

Tanntråd ffs!
Tannlegen din sier det, tannkremreklamen på tv’n sier det, og likevel hører nesten ingen etter! Dette er og forblir superviktig hvis du ønsker å slippe unødvendige smerter i tenner. Jeg får alltid vondt i min nest bakerste jeksel hvis jeg går lenge uten å bruke tanntråd, så er det 2-3 dager med tanntråd som gjør at smerten forsvinner. Tannbørsten er også utrolig viktig, og jeg er rett og slett frelst av min elektriske tannbørste og har blitt helt avhengig! Hør på noen som aldri har hatt hull eller tannskader av noen slag (og det er langt fra genetisk da halve familien har gebiss og den andre halvparten burde hatt det)!

Så det ble ikke så mange punkt som jeg egentlig ønsket, men disse tingene fungerer bra, og jeg anbefaler folk å teste disse tingene!

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg