Irritert.

Mange ting irriterer meg.

Den krøllen på lakenet som man ligger og kjenner på om natten.
Den stikkende følelsen man får i huden etter man har skrubbet seg for hardt i dusjen.
Hvor fort hårene vokser på bena, og hvor sakte det vokser på hodet.
Hvor ofte Norske reportere sier “eeeeh”.

Men mest av alt irriterer det meg hvor lite utviklet mennesker er. Vi vet mer, er mer opplyst om det meste, men likevel gjør vi de samme tabbene igjen og igjen.

Som helt sikkert alle har fått med seg har Paris blitt utsatt for terror i går kveld/natt. Vi hadde også noe lignende i Oslo og på Utøya, en forferdelig hendelse, planlagt og utført av en mann som ikke fortjener å bli nevnt med navn. Det skjer verden over. Meningsløse drap av uskyldige mennesker som helt sikkert aldri har møtt gjerningsmennene.

HVORFOR!?
Kan noen forklare til meg hvorfor dette skjer om igjen, gang på gang? Jeg må innrømme at jeg ikke har fulgt med nok, hverken på nyheter eller i historietimen til å vite hva som er grunnlaget for disse forferdelige hendelsene, men ingen grunn er god nok. Hadde Russland snudd seg mot Russland for å få bukt med homofobi og de andre ‘syke’ regler så ville det gitt mening, men det er jo ikke der det skjer! Norge ble utsatt for terror, Hellas, Syria og nå Frankrike rakner og for å bruke et engelsk ordtak “To what end!?”. Hva prøver de å få ut av dette? Oppmerksomhet? Å få frem et poeng? Er vi virkelig ikke utviklet nok til å kunne veie opp og forstå når noe ender i faenskap og ødeleggelse?

Man kan ikke sette seg på et fly lengre uten å la baggasjen bli gjennomsøkt og plukke av seg alt av metall, men tenk; Hvordan ville verden vert uten all vold?

Kunne man fly dit man ønsket uten bekymring for livet sitt? Kunne vi følt oss trygge i våre egne hjem, og når man møter noen i ei mørk bakgate hilse og gå videre uten å se seg bak? Hvorfor kan vi ikke leve i en slik verden? Hvorfor må noen individer være så ytters oppsatt på seg selv og sin oppfatning på rettferdighet at de er blind for all godhet og logikk?

Jeg vet ikke jeg, men en tanke som streifet meg allerede som 11åring, så er ikke dette en verden jeg ønsker å fø et barn inn i. Jeg vet ikke om jeg klarer å skulle utsette et uskyldig liv for slik ondskap, slik egoisme som finnes der ute. Det virker ikke som det er noe håp, når vi ikke nå har innsett hvor mye bedre vår verden ville vert med litt godhet og solidaritet, så vil vi aldri klare å få bukt på alle terrorister, mordere og generelt ondskapsfulle mennesker.

Jeg har egentlig ikke annet å si enn slutt å drep hverandre jævla IDIOTER!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg