Skuffende trapp

Jeg jobber som lærling på et sted kalt massefabrikken. Dette er et 10 etasjers høyt bygg som “sorterer” massen vi bruker i ulike fraksjoner, og blander tørrmassen med bindemiddel.

På utsiden av dette bygget (og selvfølgelig innsiden) er det da trapp hele veien opp. Disse gikk jeg idag.

165 trappetrinn telte jeg; og det tok ganske nøyaktig 2.5min. Jeg ble rett og slett litt skuffet da jeg ser hvor stort bygget er, og hvor mye trapp det faktisk er. Men jeg ble jo skikkelig anpusten, og da fikk jeg jo selvfølgelig noe utav det!

Jeg hadde likevel håpt at det tok lengre tid, og at det ble mer som en trening, for tror ikke å løpe opp og ned er så lurt da det helt sikkert sliter litt på knærne.

Men hvis jeg prøver å gå opp så ofte som mulig, og heller bruke heisen ned så sparer jeg knær og får brukt beina litt, så slipper jeg dårlig samvittighet de dagene jeg ikke har energi til å trene etter jobb.

Har dere noen alternativer til trening?

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg