Det verste med beinpress…

… er beinpress! Neida (joda), men det som faktisk er mest kjedelig er å rydde opp etter seg selv etterpå.

Idag bestemte jeg meg for å kjøre en skikkelig leg-day! Gårsdagens bein-trening ble for meg mest med løft av egen kroppsvekt, og da var beina klar for en skikkelig gjennomgang idag. I tillegg har jeg ukas første fridag i morgen, så da har det ikke noe å si om jeg ikke kommer meg ut av senga.

Jeg begynte med 10min gåing på mølle med 6-12% (?) Stigning og 5-6km/t. Deretter tok jeg et “beinapparat”.

Allerede etter 2/4 av disse øvelsene var jeg skikkelig skjelven i beina. Det var litt deilig, for som oftest klarer jeg ikke å ‘banke’ musklene nok fordi jeg får for høy puls (kettlebell, tabata & sirkeltreninger).

Etter jeg hadde gjort ferdig alle 4 øvelsene (alle med ulik vekt, rap og sett) lekte jeg litt med “air-squat” med strikk rundt knærne. Jeg fikk skikkelig kontakt med rumpa, som antagligvis kan ha vert grunnen til at jeg klarte å perse i beinpress!

Idag tok jeg nemlig 260kg i beinpress! Og det etter 10×150, 10×180 10×200 og 8×230! Hadde jeg gått rett på 180 og deretter 260 ville jeg nok fått flere reps, men er fornøyd med først 2, deretter 3 reps!

Da vi kom hjem tok jeg jeg en rask dusj og la meg rett ut i senga, hvor jeg spiste en quest bar og 2 ZMA. Så nå er det bare å sovne og drømme syke drømmer; som alltid.

“God” natt!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg