Ferdig med leksjon 1!

I går var første live-leksjon av mitt online seminar om Ernæring og helse. I første leksjon fikk vi lært om “Basic ernæring” og hva maten vi spiser påvirker. Det mest sjokkerende var vel egentlig hvor mange som faktisk dør av hjertesykdommer i året, mye på grunnlag av feil mat! Det er hele 30% av alle dødsfall i året som er på grunn av hjertesykdom. I tillegg har Mexico forbigått USA som “verdens feteste land”.

Første leksjon var egentlig ikke så vanskelig, de fleste tingene har jeg hørt om før, og på leksjons “testen” fikk jeg 60% riktig, og 20% av det jeg fikk feil var fordi jeg las spørsmålene for raskt eller missforsto (Alt er på engelsk, og seminarene er fortalt av en Irsk dame, så dt gjelder å ha tunga rett i munnen! I morgen er leksjon 2, og da skal jeg delta live slik at jeg får være med på spørsmålsrunden i slutten av seminaret!

2 kommentarer
    1. Hva slags kurs er det du tar over nett? Og er det greit med nett undervisning (bortsett fra at dama prater irsk:P)? Skal selv ta et nettbasert årsstudium PT nå til høsten:)
      Hvordan går det med kroppen og lege og sånn? (Trenger ikke svare om det blir for personlig;)

    2. Theodora: Ernæringskurs! Det er 10 leksjoner som tar for seg alt fra micro- og macronæringer som jern og ulike vitaminer; til supermat og hvordan å sette opp kostholdsplan 🙂 Jeg synes det går greit så langt, satt tross alt i en hel time og stirret på pc’n, men det gikk veldig raskt, og det var forståelig alt hun sa 🙂 Vi skal ikke ta notater eller noe heller så!

      Jeg har fremdeles beinhinnebetennelse, og skuldra er fremdeles rar, men begge er på bedringens vei! Tar det med ro generelt, så jeg tror det går seg til med tiden! Takk for at du viste interesse! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg