12kg tyngre + sommermål!

Ok, så jeg har forfalt litt. Kanskje mer enn litt, jeg har vel egentlig blitt en klump. Heldigvis høres det værre ut enn det er, siden jeg er nesten 1,8m høy. Jeg har ryddet opp i kostholdet og trener regelmessig, men har enda ikke fått noen resultater. Før jeg begynte med lavkarbo for to ukers tid siden, så var jeg vel nesten 90kg tung, nå er jeg ca 86kg. De 3-4 kiloene forsvant fort, så jeg går ut ifra at det var vann siden det er det første som slipper på lavkarbo- og paleo-kosthold. Uansett er jeg forferdelig missfornøyd med at jeg ikke har sommerkroppen, og at det allerede er Juni! Før jeg vet ordet av det er vi vel midt i september, og jeg har fremdeles ikke klart å bli kvitt de overflødige kiloene med fett. Og ja jeg mener fett, jeg er ikke redd for vekta, men det som veier på kroppen min, og det er flesk.

Jeg vet akkurat hva jeg må gjøre for å få til det jeg prøver på her, og det er å kutte alle karbohydrater fra kostholdet i noen uker slik at jeg virkelig kommer inn i ketosen. Jeg vet ikke engang om jeg er 100% trygg på at dette er veien å gå, men jeg nekter å gå tilbake til kostholdet jeg hadde i fjor da jeg gikk på smell etter smell fordi jeg ikke fysisk klarte å spise nok ift. aktivitetsnivået mitt. Selv om dette selvfølgelig gjorde underverk for kroppen og fettprosenten, så var jeg helt tom på slutten av sommeren, og jeg får fremdeles høre det fra enkelte rundt meg at jeg “ødelegger meg selv”. 

I år blir det ikke slik. I år skal jeg trene som en helt, men også hvile som en! Jeg skal bygge opp kroppen, ikke bryte den ned. Jeg gleder meg til sola kommer frem og uteaktiviteter blir et alternativ. Når skuldra blir god igjen blir det også mer trening for overkroppen! Jeg skal tross alt på konkurranse opptil flere ganger i år, og da må jeg jo aller helst være i fysisk form til å tåle en 10minutter!

Jeg vet at jeg ikke får til alle disse iløpet av sommeren, men jeg skal begynne og jobbe mot de i sommer, og jeg skal ikke gi meg før jeg har klart de alle!

1. Bli like “Stram” og få lik fettprosent som jeg hadde i fjor sommer!
2. Klare en 10minutter med 2×16, antall reps er irellevant.
3. 10min OALC med 20kg, ca 60 rep!
4. 10min snatch 16kg, ca 140  
5. Ta en hang-up/pull-up
6.  Push-up på tærne
7. 2min wall-sit (90graderen)
8. 3km på 17min eller mindre
9. Komme meg opp på de største fjelltoppene i Sunndal
10. Delta på skåla opp, og faktisk komme til topps!

Hva er dine mål? 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg