Panikk!

Det ordet beskriver egentlig hele uka mi, for det er nettopp den følelsen som har dominert. Jeg har rett og slett panikk for alt og ingenting for tiden. Livredd for fremtiden, livredd for det jeg føler, livredd for å ikke bli “frisk” i venstrearmen igjen, livredd for å stryke praksis eksamen på skolen, livredd for å ikke ha tid til alt jeg ønsker å gjøre og livredd for å gjøre en feil som jeg ikke kan rette opp. Listen blir bare lengre for hver dag..

Tiden går i det minste raskt når jeg sitter og tenker hele tiden, men det gjør meg så absolutt ikke godt. Jeg drømmer også. Masse og intenst. Drømmene gir aldri mening, men er alltid veldig tydelige og “ekte”. Av og til er det vanskelig å skille mellom drøm og virkelighet, fordi det er alltid ekte folk i drømmene som sier og gjør ting som ikke er helt usannsynelige.

Jeg kunne bare tenkt meg fri fra alt. Bare i ei uke. Dra vekk og koble helt ut. Drite i fortid, fremtid og bare leve akkurat nå. Herregud jeg høres ut som en emosjonell 15åring, men jeg må bare få det ut! 

Jeg vet disse tyngre periodene kommer og går, men det virker som de kommer oftere og oftere og det liker jeg absolutt ikke. Noen som har tips til hvordan jeg skal få vekk panikken og få tilbake nattesøvnen slik den en gang var..? 

 

6 kommentarer
    1. Å sånt er slitsomt altså , ikke bra med så mange unødvendige bekymringer for ting som ikke har gått galt og sikkert ikke kommer til å gå galt heller ….Men ja det er litt skummelt når man får tid til å tenke for MYE 😮 Har vært der så ….Eneste jeg vet funker er å gjøre ting slik at man ikke fokuserer på disse tankene ….Slite deg ut litt før natten så kanskje du får sove bedre ?
      Men ja …det virker jo som du gjør ting likevel så da blir jeg litt rådløs her …hmmm….Har du noen gang vurdert å skrive ned disse tankene også finne noe positivt oppi det negative …det er faktisk mulig selv om ting virker aldri så håpløst …
      Fra mitt ståsted så har du jo egentlig ikke grunn til å tenke slik , men ja jeg har jo vært der selv mange ganger så …en trøst er jo at det går over da . Håper bare ikke det tar lang tid ….Så håper du slipper dette ganske snart da 😮 <33
      Uansett masse lykke til og håper det løser seg fortere enn fortest :))

    2. cathrinehenriksen: Det hjalp mye å ta denne bootcampen som vi hadde i helgen, det var godt for kropp og sjel å kjenne at kroppen faktisk fungerer selv om jeg ikke er helt bra i venstre arm 🙂 Dessverre er det sykt mange tanker i hodet jeg ikke tørr å tenke høyt en gang, så å skrive de ned gjør de kanskje bare mer virkelige, og værre.. Skulle egentlig aller helst hatt noen å prate med face to face, noen jeg stoler 100% på, men det er ikke lett 😛

      Takk for råd uansett, tar imot alle tips med takk <3

    3. Nei sant det , det var egentlig ett tips jeg fikk av min psykolog som jeg nå prøver å unngå å gå til , hehe ….føler ikke at det er noe for meg . Trening er min beste medisin og vil nok alltid være det . Og det tror jeg kan være for deg og mange andre også :)) Så deilig med bootcamp og at det gikk greit med tanke på armen også 😀
      Ja , om jeg kommer på mer så skal jeg si fra ….men ja snakke med noen er ikke så dumt , en du er på bølgelengde med liksom og selvfølgelig stoler fullt på . Det hjalp meg her i starten av bruddet mitt faktisk . Skulle bare noen samtaler til så så jeg mye lysere på ting …så ja håper du finner en som du kan snakke litt om dette med <33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg