Rot i treningsutstyret.

Ved siden av skolen jobber jeg på et treningssenter. Arbeidsoppgavene mine er å passe på at folk har på seg godkjent treningstøy (Som rene sko), hjelpe folk med innmelding, utmelding og andre problemer med medlemskap. I tillegg er jobben min å rydde i vektskiver og annet treningsutstyr. Det er ikke en kjempeslitsom jobb, men enkelte dager er verre enn andre. Når man skal rydde rundt beinpressen for eksempel, og må lempe rundt på 25kilos vektskiver, så kjennes det i korsryggen i slutten av dagen. Men såklart, korsryggen min har godt av trening, men det ergrer meg likevel at nesten ingen rydder etter seg. 

Det er så mange jeg ser her iløpet av de 3-timersvaktene mine som soser rundt, flørter med damene og snakker med kompisen. Men når de er ferdig med en øvelse så har de langt ifra tid til å legge vektskiven på rett plass. Jeg tror absolutt ikke det er konseptet bak som er så vanskelig, for det å ikke henge opp de tyngste skivene 1,5m oppe i stativet, burde nesten vert en selvfølge. Dessuten er skivene størrelse og fargekodet! Blå på blå og grønn på grønn burde være et ganske simpelt konsept for de fleste, eller..?

Og hvorfor driver noen å flytter 1,25kg skivene fra benkpressen og over til knebøystativet? For jeg har vanskelig for å tro at noen øker med 2,5kg på knebøy eller markløft! Uansett om de faktisk da ikke øker med mer enn 2,5kg, så kan de i det minste legge skivene tilbake hvor de fant dem, eller på en litt logisk plass! Det gir så lite mening når jeg sorterer, og det er en 5kg, 10kg, 15kg og 2,5kg skive utenpå hverandre på èn henger. Virkelig..? Jeg kunne skjønt at de grønne og svarte 10kg skivene hadde blitt lagt utenpå hverandre hadde det ikke vert plass til de, men det er omtrent 20 ledige hengere for vektskivene som aldri blir brukt. 

Det kan jo hende jeg har en litt vel stor dose med OCD, som så er en vond egenskap på et treningssenter. Men det blir i det minste ryddig på treningssenteret når jeg er på jobb (og tragisk nok i fritiden min..)

Er det bare jeg som ikke kan forda når vekskivene henger på ‘feil’ plass?

 

#trening #meninger #hverdag

3 kommentarer
    1. hehe dette er ganske så vanlig tror jeg, samme på senteret jeg trener. Nå har dem bygd ut til et gedigent senter, bare styrkerommet er over 100 kvm. Så plater, manualer, matter tau osv osv ligger hulter i bulter. Tror det bare er slik .-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg