LCHF!

Jeg begynner å innse at denne lav-fett-dietten jeg har gått på i det siste, ikke egentlig fungerer for meg. Jeg har gått opp mer enn 12kg siden sommeren, og jeg savner følelsen jeg hadde. Jeg følte meg lett i kroppen og slik vil jeg føle meg igjen. Derfor skal jeg prøve meg på LCHF eller enklere da lavkarbo.

På lavkarbo minker karbohydratmengden og fettmengden øker (I kostholdet, ikke på kroppen). Så da blir det mindre (eller nesten ingenting) av brød, havregryn og generelt kornprodukt og mer kjøtt, nøtter og grønnsaker. Dietten skal være så naturlig som mulig, og minst mulig ferdigprodukt.

Min største svakhet? Min kjærlighet for sukkerfyllte desserter, is og sjokolade.

Bare en ting å gjøre med det; Være bestemt og ikke gi etter for fristelsen!

https://33.media.tumblr.com/b62a2bff98a2c4a8a867c3a56b9d7de5/tumblr_njygj5JYUU1rp2s8wo1_500.gif

Jeg begynner med dette etter den 17 mai, logisk nok fordi jeg aldri i verden takker nei til mormor sitt koltbord (eller kaker).

#trening #kosthold

4 kommentarer
    1. Du får ha lykke til!
      Hadde nok ikke klart lavkarbo selv.. Er alt for glad i brød! Og karbohydrater generelt:P
      Du får skrive litt om hva som skjer med kroppen din etter du har gått på lavkarbo en stund da! Er litt nyskjerrig på hvordan kroppen reagerer på lavkarbo og høyt fett;)
      Angående bilde.. what a waist! Den kaka så sykt god ut;P

    2. Theodora: Takk for det! Jeg klarte det før, og det jeg merket mest var at jeg aldri var sulten, og musklene på underarmene ble sykt tydelige! 🙂 Skal oppdatere etterhvert! 😀
      Haha ja, ble jo ikke bare litt godtesyk av den heller!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg