NGKF sertifiseringshelg!

Denne helga har vert den tyngste, vondeste, mest lærerike og beste helga på utrolig lenge! 

På fredag klokka 14:00 kjørte vi fra Sunndal til Værnes, tok fly til Oslo, ventet i 2 timer før vi fløy videre til Kristiansand. Vi var kommet på hotellrommene våres rundt 22:30 på kvelden, så da var det bare å legge oss, for på lørdag begynte morroa!


Kurset ble holdt av kettlebell norgesmester Per Helge Fjørtoft, og han hadde med seg Mergim Neziraj som hjelper! Begge to er i helt fantastisk bra form, og det var utrolig gøy å se hva de kunne gjøre (Og hvor lett de fikk det til å se ut). 

Jeg vil ikke gå gjennom alt vi lærte, for det var mye, men jeg kan si jeg tok med meg mye hjem. Alle teknikkene er ikke inne på ei helg, men jeg vet hvordan de gjøres, og jeg skal ihvertfall fortsette å øve til det sitter! 


En øvelse som var litt gøy, og som jeg tror jeg fikk til var “Galaxy Swing” som på bildet over. Da tar man en høy swing og snur seg 180grader rund før kula kommer ned igjen. Litt skummelt hvis man feilplasserer beina, men med lette kuler går det jo bra! 

En annen øvelse jeg virkelig likte var “Turkish Get-up” jeg fikk den ikke til, men gud så morro det var å prøve! Det samme gjelder egentlig “Windmill” også. 

På søndagen hadde vi en fysisk test som gikk på kroppsvekt/kulevekt. Jeg måtte ha 2×12 kuler på Long Cycle med 45reps på 10min (Det som jeg har prøvd å få til ei stund nå). Uten å overdramatisere for mye, så klarte jeg det og perset med 63reps (tidligere pers 47rep)! 

Det er ikke det at jeg klarte å gjennomføre som er så stort, men det at jeg trente 6 timer dagen før, og 2 timer samme dag før testen og likevel perset. Jeg tror det blandt annet har utrolig mye å si at jeg fikk innføring i pusteteknikk og beinstilling, som jeg  riktignok har fått før også men ignorert (Sorry Stig). 

Alt i alt har det vert ei fantastisk bra helg med mange nye bekjentskaper, og det skal veldig mye til for å toppe den! 

Det er vel også verdt å nevne at jeg nesten begynte å gråte da jeg prøvde å få på meg sokkene i dagtidlig, så istedenfor trange jeans gikk jeg for den grå joggebuksen min i størrelse XL. Det er ikke særlig pent, men det er heller ikke gangstilen min idag (Nyfødt giraff-stil, google it).

I tillegg så kom vi hjem klokka 2 i natt, så jeg har bare tatt en “Trailerdusj” etter gårsdagens trening. Det er vel kanskje ikke så rart at det er bare fire stykker i klasserommet, inkludert læreren min. Love is in the air…?

10 kommentarer
    1. har aldri prøvd selv, men dette ser jo veldig kult ut da (og slitsomt ! ) jeg er glad i ting som er slitsomt for da føler jeg at jeg har trent..kanskje det er noe for meg ? ! Hørtes ut som en tøff helg ja…ikke minst reiseveien .

    2. Så deilig når man har tatt i skikkelig og fin og lærerik tur høres det ut som . Bare litt slitsomt , hehe :)) Du ser veldig sterk ut på bildene :)) Selv kan jeg ikke drive med slik trening pga ryggen , prøvde her om dagen …og det blei au au …Jaja , men er bra du også har funnet noe du er god på å holde på med , dette kan du virkelig :)) Han norgesmesteren og han andre så også ut som de var i fin form ja :))

    3. lykkebobla: Har du ikke? Da er du jo nødt! 🙂 Det er jo en ypperlig treningsmetode hvis man ønsker ei kort og effektiv økt! Men såre og ømme hender må man da naturligvis tåle 🙂

      Var i det tøffeste laget, men gud hvor deilig det var også! Elsker jo denne sporten, kan ikke annet enn å trives når man får så mye tid med den!

    4. cathrinehenriksen: Ja det er ganske deilig, men å litt vondt å være så sliten som jeg er nå! Skulle aller helst hatt en fridag, men har jo både vert på skole og nå på jobb.

      Ja men med tanke på at du knakk ryggen så er det vel ikke alt som passer helt å trene heller! Kjenner selv at det gjør vondt i ryggen, og jeg har jo ingen skader fra før av.

      Takk for det! 🙂

    5. Oi ja du står sannelig på 😮 Er jo viktig med litt hvile ja , men noen ganger strekker ikke tiden til nei …
      Ja er nok det at jeg har knekt og operert tre ganger i tillegg med skruer og plater …tatt de ut nå , men kan jo ennå merke det i korsryggen da . Men jeg overlever det , så lenge det finnes noe jeg kan trene er jeg glad :))

    6. cathrinehenriksen: Usj ja jeg viste det var noe ganske brutalt som hadde skjedd med den ryggen din før.. Men som du sier, så lenge det finnes NOE du kan trene så er det bedre enn ingenting!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg