Ikke lur deg selv.

Omtrent daglig opplever jeg frustrasjon over folk som lurer seg selv når det kommer til helse. God helse er en vanskelig kombinasjon mellom det å få i seg nok næring og å ha en aktiv hverdag, men her er det mange som misforstår.

MEN før dere leser dette så vil jeg si at det er stor forskjell på det å bare ønske å bli litt piggere og å komme seg ut (Hvor nesten ingenting skal til), eller det å skulle bli i god form og få en sunnere, sterkere kropp. 

Det virker som enkelte tror at å spise 5 om dagen og å bytte ut Coca Cola med Zero er nok. Hvis du er vant med 100% junk food og null mosjon er det selvfølgelig en god start, men å holde på med dette måned etter måned vil ikke akkurat gi banebrytende resultater. Etterhvert som kroppen blir vant til en type trening eller en type kosthold så vil den kreve mer for å fortsette fremgangen. Man kan begynne rolig med å spise litt sunnere og bevege seg litt mer, men for å få progresjon må man videre presse seg, spise enda sunnere og trene enda hardere.

Hadde jeg fortsatt å kun løfte 8kg-kettlebell ville jeg fremdeles kun løftet 8kg kettlebell. Man må utfordre seg selv for å få en forbedring i det man gjør. Da jeg først virkelig startet med å trene litt hver dag (ca et år siden) så var jeg godt fornøyd med ei trening som idag knapt nok kvalifiserer seg som oppvarming. Å presse seg til å gjøre ting som gjerne både er smertefulle og fullstendig utslitende er akkurat det som må til for å få progresjon. 

Det er aldri gøy for meg å gå opp ei kulestørrelse, eller å løpe raskere eller i brattere terreng; fordi det gjør vondt. Jeg svetter mer, får større blemmer og såre muskler, men det er det som fungerer. Go hard or go home, right? 

Så alle der ute som vet at dere faktisk har mer å gi, kom dere ut og gi det lille ekstra. Gå litt lengre, løft litt tyngre og spis litt sunnere enn dere allerede gjør! I believe in you!

#trening #kosthold

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg