Ferdig operert!

Da er jeg (og har vert noen timer) mandelløs!

Hele greia var utrolig spesiell. Jeg ble ført inn i operasjonsstuen hvor jeg la meg på ei smal seng. Det ble satt veneflon i venstre hånd hvor de “spylte inn” vann og mineraler (tror jeg).

Deretter kom legen inn og forklarte hva som ville skje. Han sa at jeg fikk bedøvelse (noe jeg brått kjente), holdt en maske over ansiktet mitt og ba meg puste som normalt. Deretter sa han at de ga meg narkose og at jeg skulle trekke pusten dypt fem ganger. Jeg pustet inn tre ganger så voknet jeg opp i et annet rom, lettere beruset.

Nå ligger jeg på et dobbeltrom sammen med ei annen jente som også har fjernet mandlene. Hun hadde tydeligvis ikke vert helt heldig da dette er andre natten hennes her på grunn av blødning. Synes det var utrolig gøy da kjæresten hennes begynte å sutre over at han hadde vondt i munnen fordi han hadde ei blemme. Ikke riktig rom å søke medlidenhet for noe slik! Haha.

Det er for øyeblikket ikke smertefult, men jeg er litt hoven, så det er litt ekkelt å prate/spise/drikke. Dessuten har legen som klipte vekk (ja du leste rett, de klipper ut mandlene med en saks) mandlene klart å brenne tungen min, så den er litt “funky”.

Skulle gjerne lagt ut bilde av hvordan det hele ser ut bak der, men det er ganske stygt, selv på halloween.

Alt i alt har jeg det ganske greit, bortsettfra et og annet ufrivillig grynt på grunn av ei tunge som absolutt skal legge seg feil.

Håper alle har en fin halloween-feiring videre, og at dere spiser masse godteri! Nå skal jeg smiske om å få meg en vaniljestang! 😀

Xoxo
Mandelløs93 <3

4 kommentarer

Siste innlegg