8 months.


3K resultat fra 17 Desember 2013 

3000m er noe jeg har hatt fokus på fra start av, og jeg prøvde å løpe den en gang i uka i desember-februar. 8mnd senere (11 august) løp jeg 3000m på 17min og 28sekund (tror jeg) som betyr nesten 1 minutt forbedring per mnd. 

Dette er vel det nærmeste jeg har til et “håndfast bevis” på at jeg faktisk har blitt i bedre løpeform, så jeg måtte bare dele! Det er selvfølgelig gøy å se forbedringene i form av tid, men det som er enda mer morsomt er å føle forbedringene. 

Det eneste som mangler nå er at utseendet må matche formen. Jeg føler meg så fantastisk bra, så da er det ganske kjipt å se en “Chubby” person i speilet. Jeg er supermotivert for å trene, så da må bare kostholdet på plass! Jeg har blitt svært fristet av Frank og Marianne til å prøve Paleo. Jeg har full tillit til at de to vet hva de prater om, for alt annet de har anbefalt har funket! Blir spennende å se hva jeg ender opp med å gjøre/prøve!

Akkurat nå sitter jeg i halsvime og ber til høyere makter om at forkjølelsen jeg voknet med går over raskt. Jeg synes virkelig ikke jeg fortjener å bli skikkelig syk igjen. I tillegg er jo kroppen et vrak etter gårsdagens aktiviteter, så det forsterker jo bare følelsen av å være litt syk. 

Hva mener du om Paleo/steinalderkost i forhold til karbohydrat-basert kosthold?

8 kommentarer
    1. hei, det syns jeg du absolutt skal prøve, ren mat uten tilsetningsstoffer og sukker.Du får jo i deg karbohydrater i form av grønnsaker. Lykke til med nytt kosthold.

    2. Så flink du er som har forbedret løpeformen! Stå på! Det beste er når man virlelig _føler_ at man er blitt i bedre form 😀
      Hmm steinalderkost hører spennende å prøve ut. Men så lenge man spiser sunt, variert og regelmessig, så er man på god vei til en bedre helse 🙂

    3. Du er kjempe flink! Skulle ønske jeg klarte å utvikle en løpeform 😛 men haaater å jogge/løpe :/ Og formen kommer etterhvert! Stå på slik du har gjort frem til nå, så skal du se at resultatene kommer 😀

    4. Marianne Monsen: Takk for det! 🙂 Ja det gjorde jeg også før, men det har blitt bedre og bedre, og nå ELSKER jeg det! 🙂 Man må ha interessen for at det skal gå 🙂

    5. Flink du er som har forbedret løpeformen! =) Vanskelig å holde noe slikt gående, prøvde selv, men etter 2 mnd glemte jeg det bort, og nå har det gått 3 mnd uten noe løping.. Burde vel starte igjen!
      Rart hvordan man lærer å like å løpe ja =) Hatet det selv, helt frem til juni i år 😛

    6. Jeg hadde utrolig mye god hjelp for å klare det! Elsker jo å løpe nå, og da er det mye enklere å holde det gående, selv om jeg må ha full fokus på kettlebell til midten av desember.

      Det vanskeligste er alltid å komme i gang, når man først starter på igjen går det av seg selv! Lykke til ihvertfall 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg