Bootcamp og Karihaugen!

På lørdagen var jeg på bootcamp i Trondheim sammen med Stig (Og hundre andre treningsglade mennesker)! Jeg hadde gledet meg siden forrige bootcamp på å dra tilbake! Det er jo vondt og tungt, men man føler seg samtidig ufattelig sterk! Det er denne type organiserte greier som virkelig gjør at jeg føler meg i live og lykkelig.

Det var 16 poster med ulike øvelser som vi skulle igjennom. 5minutter per øvelse, deretter 1min å komme seg til neste øvelse og få igjen pusten. Jeg opplevde på denne dag de desidert korteste; og lengste minuttene noen gang. 

Gruppen vår begynte med squat & press med kettlebell. 


En grei og ‘behagelig’ øvelse å starte med. Likevel ikke særlig glad i kameramannen som klarte å forevige min minst flatterende stilling.

Derimot “step up” på dumper-dekk? Ikke fullt så behagelig. Det var riktignok en mulighet å være litt sosial, diskutere livet og hvor vondt vi hadde det.

På bilturen kommenterte Stig at han angret på skjorte-valget. Forståelig med tanke på at han ble det mest populære motivet å ta bilde av!


“Do the superman!” 


Her er Supermann i full fart i det som desidert var den verste øvelsen for meg. Trekking av bildekk. 
Vi hadde et løftebelte rundt hoftene med tau som var festet rundt dekkene. Disse skulle vi løpe med frem til midtbanen og tilbake. Siden det var bare 3 belter, og 6 personer måtte en person løpe ved siden av mens den andre trakk dekket. Stig var heldig som havnet på gruppe med meg, for jeg klarte nemlig ikke å gå raskt med dekket engang. Jeg sto nærmest i burn-out posisjon under hele øvelsen! Vel, ihvertfall helt til han tok tak i tauet og hjalp meg med å dra.  


Siste øvelse; Hoppe over, krype under! Denne øvelsen var en av de morsomste, men også en av de tyngste. Jeg hveste som en slange med astma mot slutten, og det var ikke særlig gøy å være tom for vann!

Jeg tror jeg tørr å påstå at denne bootcampen var enda bedre enn den forrige vi var på. Desidert tyngre, og omtrent bare nye øvelser! Jeg kjenner også at jeg må ha blitt i bedre form (Eller kommer meg raskere)! Forrige gang ble jeg tross alt liggende på gulvet på Dolly’s toalett, og skjelve etter vi var ferdig. 

Det er ingen tvil om at jeg ønsker å bli med neste gang også!

 (Alle bildene er tjuvlånt fra Training room sin facebookside)

Da vi kom hjem fra bootcampen fant jeg ut at å dra på fest var en fantastisk god idè. Det endte i at jeg klarte å få i meg kanskje halvparten av den mengden drikke jeg bruker, og sovnet 3 (?) ganger iløpet av kvelden. At jeg ikke voknet med sprittusj i hele trynet var rett og slett bare lykketreff.

På søndag ble jeg med på motbakkejoggetur med Frank, som hadde bursdag! Hurra hurra gratulerer med overstått!

Formen min var elendig og jeg måtte bare gi opp joggingen etter vi var kommet i underkant av halvveis. Sting, kvalme og vond rygg var ganske ugunstig, og det er ingen tvil om at formen blir kraftig redusert av alkohol. Heldigvis vil farten være ganske lav når man jogger i motbakke, så med lange steg klarte jeg å holde følge med Frank! Utsikten var mer enn forventet, og det er absolutt ikke siste gang jeg ønsker å jogge der, helst når jeg ikke er bakfull!


Se så vakker utsikt! Det er jo idioti å vurdere å flytte herfra. 


Happy bursdagsbarn! 

I går ble det treningsfri, men jeg fikk likevel brukt musklene litt ved å flytte en reol inn hos mamma. Det er også verdt å nevne at muskelkraft “ain’t shit” hvis man ikke får godt tak! Så det så. 

Hva har dere gjort i helgen? 🙂

#Trening

3 kommentarer
    1. God morgen skjønne, spreke, sportye du! Er innom for å ønske deg en god mandag, og håper du har hatt en fantastisk start på uken 🙂 Å lese bloggen din er høydepunktet på dagen, derfor er det alltid moro når det er et nytt innlegg så tidelig om morgenen 🙂
      Stooor klem fra fast leser – vektlofterjenta.com ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg